Mar 26, 2010

Rokok Elektronik???

Entry ni khas tok para perokok kat luar sana. Kepada semua yang mengisap rokok samaada diri anda sendiri atau pon kekasih anda ke, ni la langkah terbaik yang ada...
Memang susah nak berhenti merokok. Kadang-kadang tu dah stop, tapi sambung balik... baik korang semua test yang ni pulak. 





kalau isap rokok ni, tak yah pakai pemetik api. semua dah disediakan secara automatik. rokok ni boleh isap kat mana-mana je pon. Setahu aku xda lagi kawasan larangan bagi perokok elektronik.

Bagaimana rokok elektronik ini berfungsi?.
Rokok elektronik terdiri daripada tiga bahagian utama iaitu bateri, atomizer dan katrij nikotin. Apabila pengguna menyedut rokok elektronik, cip elektronik akan mengesan pengaliran udara di dalamnya.  Kemudian microprocessor akan menghidupkan atomizer yang akan mencampurkan nikotin cair dan udara. Hasilnya, penghisap rokok elektronik akan mendapat dos nikotin yang diperlukan..
Proses ini mengeluarkan wap yang seakan-akan sama dengan asap rokok biasa. Oleh kerana ia adalah wap dan bukannya asap, maka ia tidak mengandungi Karbon Monoksida, tidak berbau dan secara langsung, tidak merbahaya. Microprocessor juga akan menyalakan LED yg berwarna oren supaya menampakkan seperti rokok yang terbakar ketika di hisap..

Pakage yang disediakan.


1 mini e cigarette Atomizer
2 mini e cigarette Batteries
1 Special Charger
1 Power cord
5 pcs mini e cigarette cartridges



Sedutan untuk setiap kartrij: 180 sedutan
Kandungan cecair untuk setiap kartrij bersamaan rokok biasa: 
15btg
Bateri Penuh boleh tahan: 250 sedutan
Tempoh Caj: 2-2.5 jam 



Harga : RM 250 

Refill catridge= 5/pek 
RM24
= 4 unit pek (20 kartrij) 
RM80
Kotak pembawa (Casing)=
 RM20

more information, just CLICK here

No comments:

Post a Comment