Mar 27, 2010

Gambar Ngeri Kemalangan Motorsikal


Gambar salah sorang penunggang motosikal yang mengalami kemalangan dengan sebijik lori... Dari gambar ni, kita tengok macam teruk je kan orang tu kena langgar... Cuba tengok gambar kat bawah ni pulak...



Yang ni pulak gambar mangsa yang diambil dari jarak yang dekat... Tengok penunggang tu, tersepit kat bawah lori... Laju ke tak dia bawak, hanya TUHAN je yang tau.... Lagi ngeri lagi kalau tengok gambar ni dari dekat.


Ya ALLAH.... ngeri gile... Harap-harap la benda macam ni tak jadi kat kita mahupun keluarga kita. So, pesan-pesan la kat ahli keluarga kita agar berhati-hati ketika menunggang motorsikal... Bukan kita nak benda ni jadi. Tapi kita mampu menghindarkannya....

p/s : Tunggang lah dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang.... AMIN...

8 comments:

  1. subhanalllahhhh
    mintak jauhhhh

    ReplyDelete
  2. astaghfirrullahalazim...
    mintak di jauhkan juga

    ReplyDelete
  3. muhammad.fdakhrul_boyFebruary 10, 2011 at 8:03 AM

    janganlah kamu merempit,kalau tidak mahu jadi macam gambar diatas.saya minta jauh perkara begitu berlaku keatas diri saya.

    ReplyDelete
  4. kesian j mamat nie..

    ReplyDelete
  5. bukan di malaysia ni. saya rasa ni kat thailand..biasa sgt eksiden moto kat sana..tengok tayar pun kecik. mat motor sana guna tayar kecik halus. rempit dorang, kalah mat rempit malaysia. kita yang bawak superbike pun dorang nak race.
    dorang ni pakai flip flop/ selipar..and biasanya jugak tak pakai helmet. kalau pakai pun yang paling murah or mcm kura2.
    hurm..dari cara dia mati pun rasanya tak seksa lama. patah leher and
    DISCONNECTED

    ReplyDelete
  6. itu lah akibat kpd mat2 rempet .. lain kli bwak mto tuh .. elok2 la .. pkai topi keledar .. jga keselamatan anda ..

    ReplyDelete