Apr 5, 2010

Terbongkar : Punca Stadium Terengganu Runtuh

Setelah dikaji selama hampir 2 tahun, aku skang ni dah tau apa punca Stadium Gong Badak kat Terengganu tu runtuh.

Semua rakyat Malaysia terutamanya rakyat Terengganu berasa kecewa akibat daripada runtuhan bumbung Stadium di Gong Badak pada 2 jun kalau x silap aku. Stadium ni baru gak la. Stadium tu menjadi lambang mercu tanda rakyat Terengganu kerana ia digunakan ketika Sukma 2008 dan juga perlawanan Liga Super. Ia juga turut digunakan untuk pelbagai aktiviti-aktiviti sukan yang lain.

nak tengok gambar-gambar stadium tu x??


gambar pertama

gambar kedua.

Aku bukan nak citer tentang runtuhan tu sebenarnya, tapi aku nak cerita punca sebenar runtuhan tu. Ramai pemerhati yang cakap runtuhan tu adalah berpunca dari pembinaan yang kurang elok la, bahan binaan yang tak kualiti la, kontraktor nak untung lebih la, macam macam lagi la. Semua alasan yang dinyatakan tu adalah alasan je.

yang sebenarnya, punca sebenar runtuhan bumbung tu adalah disebabkan oleh mahluk yang amat berbahaya kat dunia ni. Terutamanya di negara Jepun. Mahluk ni la punca sebenar runtuhan bumbung tu. Jom kita tengok kat bawah ni, siapa mahluk tu....


mahluk ni la punca segala-galanya...
ni lagi sekor...


Huhuhuhuhuhuhu......Skang ni kita dah tau apa punca disebalik runtuhan tersebut. Mahluk bengong ni tengah gaduh kat situ rupanya

7 comments:

  1. makhluk apa tu???
    ultraman pun xmampu nak lawan...
    kesian kesian kesian..

    ReplyDelete
  2. uh..tak sangka..
    otromen ni pulak bukan nak tolong selamatkan bangunan tu :P

    ReplyDelete
  3. hampas!!!!!!!!
    wa hengat makhluk apela...
    huhuh

    (sowie teremo)

    ReplyDelete